Всеки от нас се е сблъсквал с предизвикателството да формира цена на нов продукт или услуга. Това е твърде деликатен момент. С точна цена може да си осигурим пазарен успех. При ценообразуването на нов продукт много важна роля имат фактори като: потребителската стойност на продукта, начина, по който ще бъде комуникиран (представян на публиката), дизайн, разходи, усещането за справедливост на цената и т.н. Естествено е всичко това да бъде основата на маркетинговата ви стратегия. Ако предлагате продукти с дълъг срок на доставка - по-вероятно е да спечелите клиенти с по-ниска цена. Пари срещу време винаги е добра сделка. Тук роля има това дали вашият продукт е еволюционен или революционен. Нека разгледаме някои аспекти на калкулацията на цени на нов продукт: