Обратният завой на Uniqlo при ценообразуването се отплати….за сега

Uniqlo е голяма японска верига за продажба на дребно на дрехи и аксесоари. Преди три месеца основателят на веригата Tadashi Yanai обяви връщане обратно към старата ценова политика на компанията. Този ход изглежда имаше ефект. Анализ на пазара на собствениците на компанията показаха възможност за увеличение на цените с 5% до 10%. През април 2017 г. Tadashi Yanai обави връщане към старите цени. Оказа се, че стъпката към увеличение на цените се оказа голяма грешка. Не бяха съобразени условията от външната среда на фирмата – японската и въобще азиатската икономика. Целта на Tadashi Yanai беше рязко увеличение на пазарната капитализация на компанията до нивата на испанската Inditex 150 млрд. дол. и шведската H&M 50 млрд. дол. За сега капитализацията на  Uniqlo остава на нива от 33 млрд. дол.
Грешното движение на цените доведе до спад на пазарната капитализация Uniqlo. При връщане на цените си на предишните нива милиардерът Tadashi Yanai  обяви: “Научихме си урока. Това са резултатите за есента и зимата и ние се връщаме към старите си цени.” Към октомври 2017 печалбите на компанията бяха с 148% повече. Този казус е доказателство, че малка промяна в цените може да има драматичен ефект върху печалбата на всяка компания.