Психологическо ценообразуване: Цветовете и цените

Колко са силни цветовете

За търговците на дребно привличането на повече клиенти е изкуство на съблазняване. Имаме богат инструментариум, които може да използваме, за да повлияем клиентите си. Както знаем невербалната комуникация е над 90%. Киентите поставят на първо място визуалното представяне на продукта, след това текстурата с 6% и миризмата или вкуса с 1% от отговорите. Освен това, над 85% от клиентите посочват цветовете като основна причина за покупката и 15% посочват друга причина.

Ceni cvetove, цени цветове
Цени цветове

В този смисъл цветовете са изключително силен инструмент за управление на възприятията на клиентите. Тук не става дума за това в какъв цвят ще изпишете цената, въпреки че и това е важно, тук става дума за това в какъв контекст от цветове ще поставите цената, за да може тя да се възприеме по желан начин от клиентите.

 

Цветовете, с които представяме ценовата информация са силен инструмент за влияние

Чрез цветовете може да влияете върху възприятията на клиентите си за по-ниска или за по-висока цена. Всеки цвят има различна вибрация и предизвиква различни емоции в клиентите. Това е така, защото всеки цвят носи различна вибрация и настройва по различен начин хората. В големите магазини цветовете са широко експлоатирани, за да се повлияе потребителското поведение.

 

Какви цветове да използваме при представяне на ценовата информация

Жълто при представяне на ценовата информация – чрез този цвят Вие казвате на клиентите си ключови думи като: оптимизъм, младежко, иновативно, енергично, горещо, изненада, слънчево и др. Често този цвят се използва да привлече вниманието на купувачите от прозореца/витрините на магазина.

Червено – енергия, повишава ритъма на сърцето, създава чувство за спешност и често се използва, когато искате да подчертаете ефекта от намалението на цените. 

За мъжете цените в червено означават спестяване. При жените влиянието на червеното при изписването на цените не е толкова значим фактор на влияние.

Синьо – създава усещането са сигурност и доверие, често се ползва от банки и други подобни бизнеси.

Зелено – свързва се с богатство, най-често използваният цвят, който очите възприемат.

Оранжев – агресивен, предизвиква реакция в клиентите: абонирай се, купи или продай.

Розов – романтичен, женствен, използва се, за да се маркетират продукти за жени или момичета.

Черен – мощен и лъскав, използва се за маркетиране на луксозни стоки.

Лилав – използва се за успокояване, често срещан в магазини за красота и подобни продукти.

Опасности

В заключение трябва да кажем, че възприятието за цветове е силно повлияно от културните различия, личните предпочитания, възпитание, възраст, обраование и др. Това много усложнява задачата по конфигуриранена цветовете по представянена ценовата информация. Съветваме Ви никога да не избирате по Ваш собствен вкус цветовете при представяне на ценовата информация. Консултирайте се със специалисти, защото Вашата преценка е субективна и вероятността да предизвикате нежелани ефекти е сериозна.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.