Продажбите на GNC спадат рязко заради погрешна ценова политика

Заради грешки при ценообразуването GNC губи милиони

GNC Holdings няма да рекламира на Супербоул 2016 г., след като Националната футболна лига отхвърли рекламата на компанията, заради политиката да не се промотират хранителни добавки. GNC искаше да бъде част от шоуто. Продажбите на компанията за производство на добавки спадат систематично, включително с 8.1% до 628 млн. долара през третата четвърт на 2016 г. след като се повишиха с близо 600 млн. долара от 2001 до 2013 г. Сега приходите на компанията са стагнирали на нива от 2,6 млрд. долара.

GNC е компания за търговия на дребно с хранителни добавки. Фирмата затвори 4464 магазина на 21.12.2016 г. в най-натовареният период от годината, за да може фирмата да реконструира процесите по ценообразуване на витамини и добавки. Това всичко се прави в опит да привлече обратно клиентите си, които се оттеглиха към други търговци.

Реконструирането на процесите по ценообразуване се прави в опит да се спре намаляването на приходите от продажби и едновременно с това да се конкурира успешно със сериозни конкуренти, като Costco и Amazon.com.

A customer checks out at a GNC Holdings Inc. store in New York, U.S., on Thursday, Feb. 14, 2013. GNC Holdings Inc., a retailer of health and wellness products, reported revenue increases of 10.9% in the fourth quarter and 17.3% for the full year. Photographer: Jin Lee/Bloomberg via Getty Images

Ценообразуването на витамини, спортни добавки, диетични продукти е прозрачно, GNC се оказа в неизгодна ситуация заради остарелите и сложни модели и методи на ценообразуване. Например фирмата таксуваше клиентите с различни цени в on-line и off-line магазините. Това е неадекватен метод и модел за формиране на цени, тъй като всеки купувач има мобилен телефон и може да сравни цените.

Объркани и стари модел и метод на ценообразуване, нуждаещи се от промяна

По време на отчета пред акционерите временният изпълнителен директор Робърт Моран заяви, че GNC има “лошо сбъркан бизнес модел и се нуждае от промяна”. Компанията затвори всички свои магазини (4464) за един ден през декември, за да промени изцяло структурата на цените си. Компанията е допуснала фрапантна грешка с ценовата си политика.

Ценообразуването на витамини, спортни добавки и диетични продукти е прозрачно и GNC загуби много клиенти защото разчиташе на стари методи на ценообразуване. Такива са разминавания в цените на продуктите on-line и в off-line магазините си. Тези цени просто не са съвместими с съвременните потребители, които проверяват всички цени в мрежата. SEO на фирмата са силно загрижени за ценообразуването на GNC и го определиха като “лошо повреден бизнес модел”, който наистина има нужда от промяна.

“Ценообразуването е от първостепенно значение за нашия бранд” каза Robert F. Moran в качеството си на временен изпълнителен директор в анализ през октомври 2016. Той се зарече да промени ценовата политика на GNC , за да избегне бъдещи сътресения.

Време за промяна

За да коригира това GNC затвори магазините си и така компанията стартира така нареченото от сaмата нея “One New GNC”. Компанията обеща да изравни цените в on-line и в off-line магазините си, изостави многото и изключително сложните ценови структури за различните канали на продажба и редовни клиенти. GNC добави и ново приложение за мобилните устройства и създаде нова програма за лоялност на клиентите под името My GNC Rewards.

Учудващо е, че на компанията й трябваше толкова време, за да разбере, че ценообразуването на стоките в on-line и в off-line магазините трябваше да бъде консистентно.  Днес около  90% от клиентите ползват мобилните си устройства докато пазаруват в off-line магазините, разликите в цените отблъснаха клиентите на GNC. Ако търговец таkсува повече on-line отколкото в off-line магазин, или обратното, това създава разнобой при продажбите и отблъсква клиентите.

Срив в цените на акциите на фондовата борса за GNC

Инвеститорите от Wall Street отговориха на тези лоши резултати на компанията, като цените на акциите й на борсата се понижиха. При появата на акциите на GNC на борсата през 2011 г. те бяха много желани. Всъщност това беше едно от най-успешните IPO през 2011 г. През 2016 г. акциите на компанията загубиха 60% от стойността си до цена $11. Това е доста далеч от цена $60 през 2013 г. това обяснява публичните изявления на хора от борда на GNC, според които се преценяват стратегически алтернативи и дори продажба на компанията. Робърт Моран през Октомври 2016 г. каза, че има доста неща да се свършат, за да може компанията да влезе в правилен път. Естествено той е човекът, който пое отговорност за промените. В допълнение той заяви, че за имплементирането на промените ще е необходимо време. Година и половина след влизането на Моран в GNC, акциите на компанията се сринаха още и днес, май 2018 г. струват само $3,30. 

GNC ценообразуване, седем от седем
GNC ценообразуване, седем от седем

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.