7 предимства, които seo дава на вашия сайт и без които не можете

Повечето собствениците на онлайн бизнес съзнават необходимостта от оптимизацията на сайтове за търсачки – SEO. За нейната значимост могат да се посочат множество фактори, но някои от тях изпъкват на преден план. Може би историята би могла красноречиво да подскаже как тя се превърна в контрол на качеството и машина за привличане на точните клиенти през годините, и защо не бива да пестим от нея.
Поглед назад във времето
Преди около 10-15 години seo оптимизацията включваше класиране в топ резултатите на Google на даден сайт по определени ключови думи….. и нищо друго. Всичко се правеше само и единствено за началната страница, все едно нямаше други. Това се случваше много грешно и реално потребителя и неговото преживяване беше оставено много на заден план. В момента Google е почти единствената търсачка, която и до днес си остава от основна важност за сайтовете в България. Характерното е, че сегашното seo е коренно различно от това преди години – много комплексно и главно насочено към потребителя.
Ако seo от преди беше фокусирано главно и почти единствено върху ключовите думи, линковете и съдържанието (как да бъде напомпано с ключови думи), то сега става дума за фокусиране към хората, продажбите, възвръщането на инвестицията, маркетинга чрез съдържание, имбаунд маркетинга, социалните мрежи, създаване и предлагане на стойност на потребителите.
Преди се правеше кънтент само и единствено за търсещите машини, сега – главно за потребителите или поне това е правилния начин. Преди нямаше значение дали беклинковете ще са ти спамерски, нелокализирани или слаби, сега е важна силата и релевантността.

Постепенно алгоритмите на търсачката търпят сериозни промени, а целта е да се извеждат все по-качествени резултати на предни позиции. Паралелно с това се води борба и с подмолните техники в seo – така наречените черни методи за позициониране в Google. Става все по-актуално да се осигурява пълноценно преживяване на посетителите в сайта, да се задържа тяхното внимание и да се предлагат допълнителни екстри и полезна информация.
През 2011 се осъществява огромна крачка напред – появява се алгоритъмът Панда, чиято функция е да се бори с нискокачествените и сеещи спам сайтове. По този начин се освобождава място за всяка по-вярна, полезна и нормално изглеждаща информация.
През следващата година се появява Пингвин ъпдейта. Той буквално наказва сайтовете, неспазващи правилата на търсачката, и най-вече такива, които ползват лоши (нерелевантни, спамерски) линкове за манипулиране на резултатите в търсачката.
2013-та е годината, в която е ред на ъпдейта Колибри. С него се променя начинът на обработване на въпросите (търсенията), залага се на семантиката, търсачката има претенции да започва да разбира съдържанието по самия контекст, което наистина дава едно голямо предимство на Google пред неговите конкуренти.
Сами разбирате, че след подобна трансформация, всеки уважаващ себе си бранд би искал да завоюва челни позиции в търсачката, а това не може да се случи без seo.

Двата основни етапа на оптимизационния процес

1. Онсайт / Онпейдж оптимизация
Ако сте един строителен предприемач и ще строите висок блок, то със сигурност трябва да се уверите, че основата ви е много стабилна, гъвкава или каквато е необходима тя да бъде. Същото е и при SEO.
Направата на сайта започва с дизайна, той ще направи първото впечатление, благодарение на него, елементите ще са така разположени, че на потребителите да им бъде удобно, или пък не чак толкова.
Следва самата изработка на уеб сайта. Той може да бъде направен добре или лошо. Разбира се, за успеха на seo кампанията, сайта трябва да е перфектен – добре направен фреймуърк, добре написан правилен код, елементи, бързина, защита и най-вече съдържание. Ако съдържанието ви (продукт, услуга) си струва и е интересно, търсено от потребителите, то Гугъл ще ви прости малките несъвършенства на сайта.

2. Офсайт оптимизация
Когато имате една стабилна и добра основа, вече смело можете да градите нагоре. Съвременното SEO в никакъв случай не е само линкове. Линк билдинга е само една част от целия офсайт процес, който може да включва брандинг, PR, рекламни кампании, дигитален маркетинг….

А ето и какви са големите предимства на оптимизирания сайт:
Седемте предимства на seo – оптимизацията на сайтове
1. Възвръщаемост на инвестицията
SEO е един от малкото инструменти за възвръщаемост на инвестицията с голяма печалба – доказано! Само така Вашият бизнес ще бъде видим за околните, но освен че ще знаят за съществуването му, те ще му гласуват огромен кредит и уважение. Това означава само едно – повече печалби и затвърждаване на имиджа.
Search Engine Optimization (SEO) е инструмент, който е много силен в дългосрочен план. Ако очаквате за 1-2 месеца бизнеса ви да избухне, то най-вероятно оптимизацията няма да ви помогне за това.
2. Скок на органичния трафик
Става дума за таргетиран, конкретно насочен трафик към Вашия сайт. Това са хора, които търсят нещо свързано с вашия бизнес и попадат на страници от сайта ви, което ги прави много силни кандидати потенциални клиенти. При отлична работа, благодарение на seo оптимизацията, това е напълно постижим, естествен процес.
3. Налагане на бранда
Ако днес Вие решите да търсите даден продукт в Google, ще получите ясна картина кои са водещите имена в бранша. Те са се потрудили върху налагането на своята марка, затова вие няма да предпочетете друг на тяхно място.
4. Верни последователи
Навсякъде първенците имат последователи, това е заложено в нас, като хора. Приближавайки се с бързи темпове към топ резултатите в търсачката, то съвсем закономерно ще растат и Вашите последователи, което ще бъде още един принос за повишаване на доверието към Вас, а пък и за вашите продажби.
5. Имидж и визия на успешна компания
Големите компании, които се славят със своите успехи, вдъхват категоричен респект. Точно толкова съществена е ролята и на seo оптимизацията. Тя има способността да изправи на крака всяка дребна фирма, да я постави като сериозен конкурент сред останалите гиганти и да я дари с неповторимо самочувствие, съвсем оправдано разбира се. С така подобрена визитка всеки би носил гордо името си и би продължил напред към следващите си постижения.
6. Подобрен сайт, предоставящ богато преживяване за потребителите
Както вече споменах по-горе, за да може seo да постигне добри резултати, то сайта трябва да има стабилна основа. Тоест, всичко, което не е добре направено трябва да се подобри и то не както и да е, ами по точно определени начини. Тук става дума за всичко, което дава на потребителите едно наистина приятно и полезно преживяване – добър и правилен дизайн, елементи, структура, бързина, съдържание, форматиране и така нататък…
7. Релевантен трафик от самите хипер връзки
Една част от off-site оптимизационния процес е изграждането на натурални линкове към различни страници от вашия сайт. Тези връзки е добре да бъдат от полезни, силни и най-вече – релевантни източници. Тоест, в някой друг сайт, който е близък по тематика с вашия, може да има линк към вашия, което значи че хората, които кликнат на тази хипер връзка, най-вероятно ще бъдат в най-лошия случай такива, за които темата ще бъде близка и интересна, в най-добрия – те ще са потенциални клиенти.

В заключение
Ако имате вече готов уеб сайт, то най-вероятно само вие, хората които са го правили и вашите близки знаят за него. Може би се питате какво следва? При всички положения не трябва да започнете да чакате нещо да се случи от самосебе си – няма да се случи! Може би сайта ви е изключително добър, предлага невероятни продукти или услуги, може да е рядка и революционна иновация, но всичко това е без нзачение, ако никой не знае за него… Оптимизацията на сайтове за търсещи машини (SEO), е това, което ви дели от вашите истински клиенти. Имате ли куража да се впуснете в това невероятно и определящо успеха ви бизнес начинание, или ще останете в морето от посредственост и забрава, зависи само и единствено от вас.
Започнете СЕГА!