Психологическо ценообразуване: Цветовете и цените

Чрез цветовете може да влияете върху възприятията на клиентите си за по-ниска или за по-висока цена. Това е така, защото всеки цвят носи различна вибрация и настройва по различен начин хората. В големите магазини цветовете са широко експлоатирани, за да се повлияе потребителското поведение.

Етикет от Кауфланд
Етикет от Кауфланд

 

Ако използвате жълт цвят при представяне на цените си: $259,90, то Вие казвате на клиентите си ключови думи като: оптимизъм, младежко и др. Често този цвят се използва да привлече вниманието на купувачите от прозореца/витрините на магазина.

Червено – енергия, повишава ритъма на сърцето, създава чувство за спешност и често се използва, когато искате да подчертаете ефекта от намалението на цените. Например цената $299 е по-висока от $299, но само на емоционално ниво.

За мъжете цените в червено означават спестяване. При жените влиянието на червеното при изписването на цените не е толкова значим фактор на влияние.

Синьо – създава усещането са сигурност и доверие, често се ползва от банки и други подобни бизнеси.

Зелено – свързва се с богатство, най-често използваният цвят, който очите възприемат.

Оранжев – агресивен, предизвиква реакция в клиентите: абонирай се, купи или продай.

Розов – романтичен, женствен, използва се, за да се маркетират продукти за жени или момичета.

Черен – мощен и лъскав, използва се за маркетиране на луксозни стоки.

Лилав – използва се за успокояване, често срещан в магазини за красота и подобни продукти.

Leave a Reply