Продажбите на GNC спадат рязко заради погрешна ценова политика

A customer checks out at a GNC Holdings Inc. store in New York, U.S., on Thursday, Feb. 14, 2013. GNC Holdings Inc., a retailer of health and wellness products, reported revenue increases of 10.9% in the fourth quarter and 17.3% for the full year. Photographer: Jin Lee/Bloomberg via Getty Images

GNC Holdings няма да рекламира на Супербоул в неделя, след като Националната футболна лига отхвърли рекламата на компанията заради политиката да не се промотират хранителни добавки.

GNC искаше да бъде част от шоуто. Продажбите на компанията за производство на добавки спадат систематично, включително с 8.1% до 628 млн. долара през третата четвърт на 2016 г. след като се повишиха с близо 600 млн. долара от 2001 до 2013 г. Сега приходите на компанията са стагнирали на нива от 2,6 млрд. долара.

По време на отчета пред акционерите временният изпълнителен директор Робърт Моран заяви, че GNC има “лошо сбъркан бизнес модел и се нуждае от промяна”. Компанията затвори всички свои магазини (4464) за един ден през декември, за да промени изцяло структурата на цените си. Компанията е допуснала фрапантна грешка с ценовата си политика.

Ценообразуването на витамини, спортни добавки и диетични продукти е прозрачно и GNC загуби много клиенти защото разчиташе на стари методи на ценообразуване. Такива са разминавания в цените на продуктите online и във физическите offline магазини. Тези цени просто не са съвместими с съвременните потребители, които проверяват всички цени в мрежата. SEO на фирмата са силно загрижени за ценообразуването на GNC и го определиха като “лошо повреден бизнес модел”, който наистина има нужда от промяна.

“Ценообразуването е от първостепенно значение за нашия бранд” каза Robert F. Moran в качеството си на временен изпълнителен директор в анализ през октомври 2016. Той се зарече да промени ценовата политика на GNC , за да избегне бъдещи сътресения.

линк към оригиналната статия във Fortune

Leave a Reply