Кои грешки не бива да допускаме при формиране на цени и отстъпки

Имаме възможност да коментираме изключителен случай на неадекватно формирани цени и отстъпки. Такъв подход може да се използва ако сте решили да нарушите всички правила и експериментирате.

На Вашето внимание представяме рапъра Kanye West, чийто бранд дрехи се продават във Farfetch – “300 бутика на едно място”.

kanye_west_00Farfetch

В този сайт се поддържа колекция облекла, чиито цени и отстъпки се напълно неадекватни. Първоначалната цена от $2 345,45 не отговаря на правилата, последващата отстъпка от 49% също е неправилна. Цената след отстъпката е  $1 172, 73 неадекватна на всички правила за формиране на цените.

Ако трябва да поправим нещата всичко би изглеждало така:

първоначална цена: $ 2 649, 49 или $2 469 – тук сме включили специфични числа, които правят цената лесна за възприемане и повлияват решението за покупка;

отстъпка: 50% – при отстъпките правилата за намаляване на единица на първото число не са актуални;

цена след отстъпката: $ 1319, 69 или $1199 – тук отстъпката е по-голяма от 50%. Правим това с цел да предизвикаме в клиентите си чувството за несправедливост при размяната, НО в тяхна полза. Може да провокираме още повече клиентите си като използваме и червен цвят за цената, тъй като артикула е предназначен за мъже: $1199

Отстъпка от 49% е неправилна, правилното тук е 50%
Отстъпка от 49% е неправилна, правилното тук е 50%

 

Неадекватна отстъпка от 39%, цената от $1,208 63 оставя впечатление за загуба в купувачите
Неадекватна отстъпка от 39%, цената от $1,208 63 оставя впечатление за загуба в купувачите
Тук отстъпката изглежда добре - 30%, но цената отново оставя впечатление за загуба в потребителите.
Тук отстъпката изглежда добре – 30%, но цената отново оставя впечатление за загуба в потребителите.
Отстъпката е правилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите.
Отстъпката е правилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите.
Отстъпката е правилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите.
Отстъпката е правилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите.
Отстъпката е правилно подбрана, цената изглежда нелепо и оставя впечатление за загуба в потребителите. Цена от $896 изглежда далеч по-добре.
Отстъпката е правилно подбрана, цената изглежда нелепо и оставя впечатление за загуба в потребителите. Цена от $896 изглежда далеч по-добре.
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. Цена от $1 169 99 изглежда далеч по-добре.
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. Цена от $1 169 99 изглежда далеч по-добре.
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. Цената може да изглежда $698.
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. Цената може да изглежда $698.
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. Цената може да изглежда и така: $1 196, 99 или $996
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. Цената може да изглежда и така: $1 196, 99 или $996
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. ЦЕната може да изглежда и така: $419,98 или $396,99
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите. ЦЕната може да изглежда и така: $419,98 или $396,99
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите.
Отстъпката е неправилно подбрана, цената оставя впечатление за загуба в потребителите.

 

Тук навсякъде сме свидетели на напълно неадекватно формирани цени и отстъпки.

Leave a Reply