Аналитичната информация е базова за ценообразуването при електронната търговия

През 21 в. електронната търговия нараства с бързи темпове. Рано е да се каже дали и кога ще измести напълно традиционната търговия, но е факт, че отбелязва годишен ръст на печалбите със средно 5,5% и през 2020 г. се очаква да достигне обем от 27,7 трлн. долара. Електронната търговия е удобна за търговците, тъй като така те могат да извличат огромна маса аналитична информация и да се възползват от нея. Така информацията може да се използва за оптимизация съдържанието на електронните магазини и да се увеличат печалбите. Най-често използваните приложения са на Mixpanel, Baremetrics, Facebook Insights и др. Освен тях може да се използват и Google Analytics, Google Tag Manager, Google data studio, Google optimize и др. 

 

Трябва да знаем, че днес светът е плосък и ние се конкурираме с търговци от цял свят, цените ни трябва да са съобразени и с този фактор. Конкурентите ни не са само в България. Дори днес имаме сайтове, които следят цените на широк кръг стоки в реално време: Profitero, Upstream commerce, Competera и др.

Profitero e водеща платформа за разузнаване на цени на конкуренти. Днес Profitero е глобален доставчик на ценова информация. Компанията дори показа, че Amazon.com променя цените на стоките си приблизително по 2.5 млн. пъти дневно и в крайна сметка Amazon.com е един от най-конкурентните търговци на дребно в цял свят. Промените на цените на Amazon.com изглеждат значителни на фона на Walmart и Best Buy, които правят съответно по 54,633 и 52,956 средно на ден.

Според екипа на Profitero промените в цените се увеличават с нарастването на конкуренцията. Освен това е невъзможно всеки търговец да наблюдава сам цените на конкурентите си. Коректната и своевременна ценова информация позволява да се проследят, сравнят и анализират цените на конкурентите. Чрез използването на аналитични инструменти може да получите препоръки за оптимизиране на цените и всичко това на базата на информация в реално време.